kolmapäev, 4. aprill 2012

Intervjuu kuuõpetaja Lippusega


Kes ei soovi lugeda kogu teksti, kuid huvitub intervjuust, siis töötlemata helisalvestis sellest on SIIN! (siiski soovitan lugeda ... võtke heli taustaks)

Intervjuu kuu õpetaja Karin Lippusega

31. märtsil kuulutati kooli blogis välja kuu õpetaja -  ajaloo- ja ühiskonnaõpetaja  Karin Lippus. Niisiis otsustasime, et oleks sobilik teha meie oma über-õpetajaga, kellest on kujunenud juba omamoodi lütseumi sümbol, väike tutvustav intervjuu. Intervjuu viis läbi Mari Kalma (XI A).

Kui kaua te olete õpetajana töötanud ning kas ainult ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajana?
Pärast mõningast kalkuleerimist ning mõtisklemist vastab õpetaja Lippus nii:  Nüüdseks juba päris kaua, üle kümne aasta tuleb kindlasti kokku. Ainult ajaloo-ja ühiskonnaõpetuse õpetajana ja ainult meie koolis. Tegelikult ma tulingi siia ning hakkasin õpetama siis, kui oma laps tuli Prantsuse Lütseumisse ning oli vaja ajalooõpetajat ... ja (muheledes) kuidagi jätkan siiamaani.

Kas te soovisite alati õpetajaks saada? Kellena varem olete töötanud?
Ei, ma ei soovinud mitte kunagi  õpetajaks saada (niivõrd armastatud õpetaja kohta kuidagi ebaloomulikult tugevalt rõhutades), mul oli see valik absoluutselt välistatud. Varem töötasin Ajalooinstituudis teadurina, seal kaitsesin ka kraadi. Hiljem töötasin Rahvusraamatukogus raamatu ajaloo uurimisgrupis, kus ma olin mõnda aega ning siis juhtuski nii, et härra Leesi tegi ettepaneku, millest ei saanud keelduda, ning ma tulin poole kohaga kooli ning see see pool kohta hakkas minema aina suuremaks ja suuremaks.

Mida Te arvate kuu õpetaja valimisest ning kui tähtis on see Teile?
Ma olen hirmus tänulik, see oli tõeline üllatus, kohe pani mõtlema, et mispärast siis mina ja ma mõtlesin välja, et see on sellepärast, et ma õpetan kõikides klassides. Neil õpetajatel, kes ainult mõnes klassis õpetavad, koguneb  tahes-tahtmata vähem fänne kui neil, kes õpetavad kõigis klassides.  Kuid tõesti, alati on väga hea meel, kui mingit tunnustust saab.

Mis on teie arvates väga hea õpetaja tunnused?
(Pärast mõningast peamurdmist leiab õpetaja Lippus, et seda peaks õpilastelt endilt küsima, kuid peab väga tähtsaks oma aine valdamist).  Kui ma mõtlen oma kooliaja peale, et millistest õpetajatest ma lugu pidasin, siis ikka neist, kes olid oma aines vaieldamatult suveräänid.

 •Teada on, et ka teie endi lapsed käisid siin koolis. Kuidas neil praegu läheb, kes neist saanud on?
Kõige esimene, Madle, tema ongi see põhjus, miks ma ajalooõpetajaks tulin. Tema oli meie kooli täiesti esimeses klassis ning praegu on ta Uue Maailma Seltsi eestvedaja. Ka teine laps, Hedda, on lõpetanud lütseumi ning tema õpib Tartu Ülikoolis arstiteaduskonnas viiendal kursusel. Kolmas ning kõige väiksem, XXX lennu vilistlane Markus, õpib esimesel kursusel bioloogiat.

Millal on teie sünnipäev?
Selle vastuse puhul jääb õpetaja väga salapäraseks ning napisõnaliseks:  ,,Talvel. " Pärast pikka pausi ja küsiv-paluvat pilku täpsustas õp. Lippus : ,,Päris jaanuari alguses.’’
Googeldades võis leida sellise toreda vaatepildi, mis külvab kindlasti veel rohkem salapära.
Õpetaja lisas hiljem siiski, et tänaseks on ta nõukaaja pensionär.


Millised on Teie suhted Hella Hundiga?  (Taustainfost nii palju, et alati, kui on juttu vanalinnast, jõuab õpetaja Lippus välja Hella Hundi mainimiseni.)
Minul ei ole üldse suhteid Hella Hundiga, aga ma vajan selliseid orientiire, millest klass ja õpilased aru saavad. Mul on tunne, et teil on head suhted Hella Hundiga, sest kui ma ütlen Roseni maja, siis ei ole sellel mitte mingisugustki vastukaja, kuid kui ma ütlen, et see maja, mis on Hella Hundi vastas, siis kõik teavad, järgmine kord vaatavad. Nõuanne õpetajatele:  kasutage selliseid häid orientiire.

Millega te vabal ajal tegelete, kui teil on üldse vaba aega? On Teil hobisid või harrastusi?
Ei, vaba aega ei ole. Küll käin koertega jalutamas, see on meeldiv tegevus. Ajalugu on mu hobi!

Mis ülikoolis ja mida õppisite?
Õppisin Tartu Ülikoolis, mis oli ainus ülikool tol ajal, kus ajalugu õpetati. Need olid need ilusad nõukaajad, kus võeti aastas vastu ainult 30 ajalooõpilast.

•Lõpetuseks küsiksin, et kuidas te kõike teate ehk kuidas saab ühel inimesel olla selline teadmistepagas?
(Tagasihoidlikult) Ei teagi kõike, kuid ... (kiiresti teemat vahetades). Miks mulle väga meeldib õpetaja olla? Ma ütlen, ma ei tahtnud kunagi selleks saada, tundus, et see on viimane amet, mida õppida, kuid õpetajana saan järjest rohkem ja rohkem teada, saan aina targemaks. See on koguni omakasupüüdlikus, mul on tunne, et mina ise saan siin palju targemaks teid õpetades, sellepärast on ka tore teile jagada seda, mida teada saan.
Selleks kuuks on kuu õpetaja valimised läbi saanud, kuid loodetavasti leiab see sündmus palju vastukaja ning õpilased hakkavad rohkem väärtustama oma väärikaid pedagooge ning ka õpetajadki saavad õppida oma kaastöötajatelt. Seniks aga edu kõikidele lütseumlastele ning hoidke siis oma õpetajatel silm peal, et järgmine kord kindlasti õiglane valik teha. Suured tänud ka õpetaja Lippusele!

______________________________

See oli esimene katse leidmaks kuuõpetajat ja testimaks kogu süsteemi. Mina isiklikult olen rahul asjade käiguga ning usun, et kindlasti saame veel hääletada, iseasi on, millal see juhtuma hakkab.

-Patrick

2 kommentaari:

Armas intervjuu! Õpetaja Lippus oli ka meie lennule (XXVIII) väga oluline.

Jään ootama järgmisi kuuõpetaja intervjuusid :) Ja üldse olen selle lehega väga rahul, saab end Lütseumiga detailselt kursis hoida.

Probi estote!

Postita kommentaar