Lütseum24

Värskeimad uudised

Lütseum24

Väike maja

Lütseum24

Üritused ja ülevaated neist

Lütseum24

Tähtpäevad, meeldetuletused, minevik

Lütseum24

Intervjuud, küsitlused, koolileht

reede, 8. mai 2015

Lütseumi teatriring

Kus ja millal järgmisena esinete?
Michenet-Delys: (Tallinna Prantsuse Lütseumi) Aulas, 15. mail kell 19.00. Kõik koolist peaks kindlasti tulema!

Millest etendus räägib?
Michenet-Delys: Sellel päeval reisime ajamasinaga prantsuse teatri algusaegadesse, nii et avastame kreeka ja rooma teatrit, seejärel suundume keskaega.

Mida olete teatriringis õppinud või arendanud?
Michenet-Delys: Ma olen praktilisel ja teoreetilisel viisil teatrit õppinud. Minu jaoks on teatri juures nii palju teadmist, mis jääks justkui õhku rippuma, kui ei leita võtit selleni pääsemiseks. Ma tahan aidata neil leida oma suundumused ja eelistused teatri osas.
Me alustame improvisatsiooniga, sest pean teadma, kuidas inimene karakterisse sisse läheb, ja pärast seda liigume teksti juurde (mis on nii eesti kui prantsuse keeles).
Jörgen: Kindlasti olen õppinud paremini improviseerima, kuna see on suur osa meie tööst. Ma olen teatriinimene, aga pole varem näidelnud, nii et olen üldiselt õppinud tundma näitlejaelu.

Millised on noortega töötamise positiivsed ja negatiivsed küljed?
Michenet-Delys: Arvan, et negatiivsetest külgedest saaks rääkida pärast, näidendile tagasi vaadates, aga positiivne on kindlasti õpilaste entusiasm. Olen ka teistes riikides sarnast tööd teinud ja sellist entusiasmi pole kuskilt leidnud. Väga tähtis on veel see, et nad usuvad sellesse, mida teevad.
(ise Jörgenile:) Mida sa arvad vanema õpetajaga töötamisest?
Jörgen: Me saame küll ise näidelda, kuid õpetaja juhatab meid õiges suunas. Ta aitab meil karakterite kohta mõtteid ja emotsioone koguda. Kõige selle juures annab ta meile siiski loomingulist vabadust.

Mis on teie eesmärk, kuhu soovite esinema jõuda?
Michenet-Delys: Sooviksime ka ülejäänud Eesti vallutada! Tahan väga ka järgmisel kooliaastal teatriringiga jätkata ning teha midagi uut, mis oleks samaaegselt varasema järg.
Jörgen: Minu jaoks on see hea alguspunkt näitekoolile, sest tänu sellele, et kõik üksteist tunnevad, on siin sõbralikum õhkkond ning kõigil on lubatud vigu teha. Seeläbi on kergem julgust koguda.

Miks peaksid õpilased teatriringi tulema?
Michenet-Delys: Kõige tähtsam on enda avastamine ja tundma õppimine. Ka mina ei tea, kes ma olen, keegi ei tea, ja ma arvan, et teater aitab inimestel end natuke paremini mõista. Teater on vabaduse kuningriik – sa võid öelda mida tahad ja see ei pea tõsi olema.
Jörgen: Teatri maagia on, et võid olla ükskõik kes: kuningas, loom, teener ning sina ise samal ajal. Igale karakterile saab omalt poolt midagi lisada ning samas tegelaselt teatud jooni omaks võtta.

Intervjueeris Ramona Mägi (VIII A)